Τετάρτη 4 Ιουνίου 2008

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Πρέπει να είμαι ελεύθερος .ελεύθερος από τι?. ελεύθερος από ανάγκες. Ανάγκες ? τι είναι η ανάγκη? Ανάγκη να τρώω να κάνω έρωτα να κοιμάμαι να ξυπνάω να έχω παρέα να βγαίνω έξω, να κάθομαι μέσα. Γιατί όταν έχω ανάγκη κάτι, τότε εξαρτάμε από αυτό, και κατ’επεκταση είμαι σκλάβος του. τότε μπορεί ο κάθε ένας άνθρωπος η διάβολος να με κάνη να σέρνομαι πίσω του για να το έχω αλλά και για να το διατηρήσω. Το πιο εύκολο είναι το χρήμα. Εύκολο να σε εξαρτήσει. Το θέλεις για να κάνης όλα τα παραπάνω. Λάθος ! Νομίζεις ότι το θέλεις γι’αυτά. Στην ουσία χρειάζεσαι πολύ λιγότερα για της ίδιες ανάγκες. Χρειάζεσαι όμως άλλα για να νιώσεις χορτάτος η γεμάτος καλλίτερα, Χρειάζεσαι να της νιώθεις όταν της γεύεσαι(της εμπειρίες-ανάγκες) και όχι να βιάζεσαι για την επόμενη προκειμένου να έχεις πολλές.
Ο Θεός με έφτιαξε με ελεύθερη βούληση αυτεξούσιο Αυτός που με έφτιαξε μου έδωσε το ελεύθερο η μάλλον την υποχρέωση να αποφασίζω για μένα και δεν επιτρέπεται να αφήσω άνθρωπο η διάβολο να με δυναστεύσει. Θα είναι εκτός από βλακεία και ύβρης . πόσο μάλλον να με δυναστεύει το σεξ, το χρήμα, το πάθος για εξουσία, η το φαΐ.
Ο Καζαντζάκης έγραψε στον τάφο του ότι δεν πιστεύω σε τίποτα δεν ελπίζω τίποτα δεν φοβάμαι τίποτα είμαι ελεύθερος. Εγώ όμως πιστεύω σε μένα γιατί σε μένα πίστεψε ακόμα και ο Θεός. Ελπίζω γιατί δεν είμαι πεσιμιστής και μηδενιστής και κατά το ρητό όσο ζω ελπίζω. Και εφόσον ισχύει ,άρα και όσο ελπίζω ζω.
Φοβάμαι δε πολύ, γιατί ο φόβος φιλά τα έρημα γιατί ο φόβος είναι προειδοποιητικός άρα με προφυλάσσει και γιατί όποιος δεν φοβάται δεν είναι γενναίος είναι ηλίθιος. Αν δεν φοβόμουν δεν θα πρόσεχα. Άλλωστε θεωρώ τον εαυτό μου γενναίο γιατί νικώ τους φόβους μου
Παρ’όλα αυτά είμαι και εγώ ελεύθερος. Γιατί ελεύθερη είναι μόνο η βούληση του ανθρώπου .τα συναισθήματα υπόκεινται στην βούληση. Η ελευθέρια δεν είναι μια κατάσταση, είναι αίσθηση. Δεν είμαι ελεύθερος. Αισθάνομαι ελεύθερος. Και εφ’όσον αισθάνομαι ελεύθερος, σκέφτομαι ελευθέρα, πράττω ελεύθερα ενεργώ ελεύθερα. Το να μου πει κάποιος ότι είμαι ελεύθερος, δεν με κάνη αυτομάτως και ελεύθερο, πρέπει να το αισθάνομαι ο ίδιος. Είμαστε τελικά ελεύθεροι σήμερα; Η μάλλον θέλουμε να είμαστε, ξέροντας τι θυσιάζουμε;
Άρα, θα πρέπει να μην καταδυναστεύομε από όποιον δη ποτέ η από ότι δη ποτέ.
Το να είσαι ελεύθερος όμως είναι και μια κατάσταση που δημιουργείτε από την αυτοδυναμία...καλή είναι η ελεύθερη βούληση αλλά όταν είσαι αδύναμος είναι δύσκολη. Τι είναι όμως η αυτοδυναμία σήμερα? Είναι η εξάρτηση από όλα αυτά που σου απαγορεύουν την ελευθέρια...γιατί στην τελική η αυτοδυναμία να σταθείς στα ποδιά σου και να εκφράσεις ελευθέρα την γνώμη σου απαιτεί την εξάρτηση από όλα αυτά που σε κάνουν ανελεύθερο. Έχουμε λοιπόν ένα κύκλο ο οποίος τελικά σήμερα σου απαγορεύει την ελευθέρια....καλή είναι στην θεωρία αλλά σήμερα ακόμα και για να σκεφτείς ελευθέρα θέλεις άδεια χρήσεις πνευματικών δικαιωμάτων...εξαρτημένος λοιπόν και ανελεύθερος για να είσαι ελεύθερος? χμμμ.. πακέτο ε? για δες το και έτσι...το να εφαρμόσεις την ελευθέρια σου απαιτεί δύναμη! Σήμερα έχει ο απλός άνθρωπος την δύναμη να σηκωθεί και να φωνάξει? Πιστεύω ότι είναι πολύ πιο δύσκολο από παλιά γιατί η δύναμη είναι συγκεντρωμένη, και ότι κεφάλι περισσεύει το κόβει.. οπότε τι? Ελευθέρια βούλησης, ελευθέρια λόγου, όλα ελέγχονται...πως σηκώνεσαι όμως? αυτά τα λίγα
Ας ξεκινήσουμε από το τέλος. Πάντα οι εξουσιαστές προσπαθούσαν να ελέγξουν και κυρίως να σε πείσουν ότι ελέγχουν. Αν το είχε καταφέρει κάποιος μέσα στους αιώνες τώρα δεν θα κάναμε αυτόν το διάλογο.
Προχωράμε προς την αρχή. Τώρα έχουμε περισσότερη γνώση από παλιά, περισσότερα μέσα , και περισσότερο χρόνο να σκεφτούμε και να συζητήσουμε. Δεν καταναλώνουμε την μέρα μας για τον επιούσιο μόνο. Άρα είναι κατ’αρχήν πιο εύκολο να σκεφτούμε.
Η δύναμη τώρα είναι πιο μοιρασμένη γιατί έγιναν περισσότερα τα αφεντικά. Κάποτε είχαμε ένα αυτοκράτορα, τώρα έχουμε 30 πολυεθνικές.
Τώρα ένα ξεκαθάρισμα της δύναμης. Δυνατός είναι αυτός που δεν έχει αδυναμίες., η τουλάχιστον δεν έχει πολλές, η ακόμα πιο συχνά αυτός που της ξέρει και της παλεύει. Αδύναμος όμως είναι αυτός που δεν έχει κουράγιο να αντισταθεί. Άρα η αδυναμία δεν είναι απαραίτητα το αρνητικό της δύναμης .
Λες ότι όταν σηκώνεις κεφαλή κόβεται. Δύναμη δεν θέλει να σήκωσης το κεφάλι.. Δύναμη θέλει να αποφασίσεις ότι δεν το χρειάζεσαι αν είναι να παραμείνει σκυφτό.
Αν θέλεις άδεια χρήσεις πνευματικών δικαιωμάτων, τότε είσαι ανασφαλής για το τι λες και σκέφτεσαι και θέλεις έγκριση. Αν δεν φοβάσαι, λες ότι θες και ας κοπεί το κεφάλι που περίσσεψε. Τουλάχιστον αυτό έζησε . δεν κορόιδεψε την ζωή σκύβοντας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: